بررسی رابطه سرمایه انسانی و شایستگی‌محوری کارکنان با عملکرد شغلی در شرکت‌های بیمه خصوصی ایران

مطلب مورد نظری که هم اکنون مشاهد می کنید با عنوان بررسی رابطه سرمایه انسانی و شایستگی‌محوری کارکنان با عملکرد شغلی در شرکت‌های بیمه خصوصی ایران می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
بررسی رابطه سرمایه انسانی و شایستگی‌محوری کارکنان با عملکرد شغلی در شرکت‌های بیمه خصوصی ایران

بررسی-رابطه-سرمایه-انسانی-و-شایستگی‌محوری-کارکنان-با-عملکرد-شغلی-در-شرکت‌های-بیمه-خصوصی-ایران

دانلود پایان نامه با موضوع بررسی رابطه سرمایه انسانی و شایستگی‌محوری کارکنان با عملکرد شغلی  در شرکت‌های بیمه خصوصی ایران،
در قالب Word و 181 صفحه و قابل ویرایش.

========================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامی فایلهای موجود در سایت صرفا برای راهنمایی و کمک به دانشجویان و محققین عزیز می باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهایی کوتاه از متن:

چکیده
        با جایگزین شدن اقتصاد تولیدی به اقتصاد خدمت محور، اهمیت سرمایه انسانی به عنوان عامل كلیدی بازار با قدرت فزاینده‌ای آشكار شده است. شركت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند كه اگر بخواهند خود را متمایز از دیگران بدانند و در بازار به رقابت بپردازند ملزم به استخدام، آموزش و پرورش و نگهداری نیروی انسانی با استعدادهای برجسته هستند. در این راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت سرمایه انسانی و شایستگی‌محوری کارکنان با عملکرد شغلی در شرکت‌های بیمه خصوصی به انجام رسید. فرضیه اصلی این پژوهش به بررسی رابطه بین کیفیت سرمایه انسانی و عملکرد شغلی از طریق متغیر میانجی شایستگی‌محوری کارکنان در شرکت‌های بیمه خصوصی می‌پردازد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، جزء پژوهش‌های کاربردی و از نظر روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران شرکت‌های بیمه خصوصی (شامل مدیران عامل، ارشد و عملیاتی) با بیش از 5 سال سابقه فعالیت در شهر تهران می‌باشند. برای انجام این پژوهش، از مطالعات کتابخانه‌ای شامل بررسی و مطالعه مقالات و پژوهش‌های صورت گرفته و همچنین از روش‌های میدانی مانند ابزار پرسشنامه که به همین منظور تهیه گردیده است، استفاده شده است. به منظور تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، از روش‌های آماری مختلف همچون آزمون‌های تحلیل همبستگی، آلفای کرونباخ، کولموگروف- اسمیرنوف و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردیده است. نتایج حاصل حاکی از آن است که فرضیه اصلی این پژوهش مورد تایید قرار گرفته است. به عبارت دیگر، کیفیت سرمایه انسانی از طریق متغیر میانجی شایستگی‌محوری کارکنان با عملکرد شغلی در شرکت‌های بیمه خصوصی رابطه دارد.

  مقدمه
        ﺳﺎزﻣﺎن‌ها، ﻧﻬﺎدﻫﺎيی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﻳﺮ ﻧﻬﺎدﻫﺎ از اﻓﺮاد ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪه‌اند. مهمترین سرمایه‌ی سازمان‌ها و عامل تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمان، افرادی هستند که در آن کار می‌کنند. صاحبنظران معتقدند که بدون نیروی انسانی ماهر، توانمند، متعهد و خشنود، تحقق اهداف سازمانی غیر ممکن است. با وجود اینکه پیشرفت فناوری‌های ارتباطی، سازمان‌ها را به سمت مجازی بودن (با مشخصه‌ی عدم‌تمرکز نیروی انسانی از نظر جغرافیایی و متغیر بودن تعداد کارکنان) سوق میدهد اما در هر حال تحقق اهداف اقتصادی، تجاری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی- چه در سطح کلان و ملی و چه در سطح بنگاه‌های خرد- مستلزم وجود افرادی است که در قالب سازمان، اداره، شرکت، مؤسسه و حتی خانواده فعالیت می‌کنند.
       امروزه، رقابت شدید و تغییرات فناوری، فشار روزافزونی بر سازمان‌ها و شیوه‌های متنوع آنها در افزایش بهره‌وری نیروی انسانی‌شان وارد می‌سازد. اكنون از نیروی کار سازمان‌ها، انتظار می‌رود تاثیر بیشتری در تولیدات و خدماتی كه ارائه می‌دهند، داشته باشند. این درست همان چیزی است که موجب شده در محیط رقابت، شایستگی اهمیت یابد. محیط منابع انسانی ایران نیز بی‌تاثیر از این تغییر و تحولات نیست و هدف‌های آن همگام با تحولات جهانی، در حال تغییرند.

فهرست مطالب بررسی رابطه سرمایه انسانی و شایستگی‌محوری کارکنان با عملکرد شغلی در شرکت‌های بیمه خصوصی ایران به شرح زیر میباشد:
فصل اول   
1.1.    مقدمه    2
1.2.    بیان مسئله:    3
1.3.    اهمیت و ضرورت پژوهش:    4
1.4.    پرسش اصلی پژوهش    5
1.5.    چارچوب نظری پژوهش    5
1.6.    گزاره‌های پژوهش:    7
1.6.1.    فرضیه‌های پژوهش:    7
1.6.2.    هدفهای پژوهش یا نتایج مورد انتظار:    7
1.7.    روش کلی پژوهش    7
1.7.1.    جامعه آماری پژوهش    7
1.7.2.    قلمرو زمانی پژوهش    8
1.7.3.    روش نمونه‌گیری و تخمین حجم جامعه    8
1.7.4.    روش‌های گردآوری داده‌ها و ابزار مورد استفاده برای آن    8
1.7.5.    روش تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها    8
1.8.    شرح واژه‌ها و اصطلاحات پژوهش:    9
1.9.    بخش دوم: آشنایی با شرکت‌های بیمه    10
1.9.1. تعداد کارکنان صنعت بیمه کشور برحسب تحصیلات و سنوات خدمت در سال 1392
فصل دوم   
2.1.    مقدمه:    13
2.2. سرمایه فکری    14
2.2.1. اهمیت سرمایه فکری    16
2.2.2. اجزای سرمایه فکری    17
2.2.2.1. سرمایه ساختاری (سازمانی)    17
2.2.2.2. سرمایه رابطه‌ای    18
2.2.2.3. سرمایه انسانی    19
2.3. تاریخچه نظریه سرمایه انسانی    19
2.3.1. مفهوم سرمایه انسانی    22
2.3.2.  تعریف عملیاتی سرمایه انسانی    24
2.3.3. اهمیت سرمایه انسانی    25
2.3.4 . سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی    28
2.3.5. تشکیل سرمایه انسانی از طریق آموزش و پرورش    30
2.3.6.  تشکیل سرمایه انسانی از طریق آموزش ضمن خدمت    31
2.3.7. بررسی تطبیقی اجزای سرمایه انسانی از نظر صاحب‌نظران مختلف    32
2.3.8. سرمایه انسانی و رقابت‌پذیری سازمانی    33
2.3.9. اهمیت سرمایه انسانی در بیمه    36
2.4. تاریخچه شایستگی    38
2.4.1.  تفاوت competence و competency    38
2.4.2.  مفهوم شایستگی    39
2.4.3.  مدیریت منابع انسانی مبتنی بر قابلیت‌ها    41
2.4.4.    ابعاد شایستگی    42
2.4.5.    الگوهای شایستگی    43
2.4.5.1.    ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ‌های ﺑﻮﻳﺎﺗﺰﻳﺲ    43
2.4.5.2.    ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ‌های ﺍﺳﭙﻨﺴﺮ ﻭ ﺍﺳﭙﻨﺴﺮ    44
2.4.5.3.    ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ‌های ﺷﺮﻭﺩﺭ    46
2.4.5.4.    ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ‌های ﺩﻭﻟﻮﻳﻜﺰ ﻭ ﻫﺮﺑﺮﺕ    47
2.4.5.5.    ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ‌های ﮔﻠﻤﻦ ﻭ ﺑﻮﻳﺎﺗﺰﻳﺲ    49
2.4.6.    توسعه الگوهای شایستگی    51
2.4.7.    سطوح شایستگی    52
2.4.8.    مفهوم شایستگی‌محوری    52
2.4.9.    شناسایی شایستگی‌های محوری    55
2.4.10.    اهمیت شایستگی‌محوری    55
2.4.11.    شایستگی‌محوری در نیروی انسانی    57
2.4.12.    شایستگی‌محوری و شایستگی‌های شخصی    58
2.4.13.    ایجاد ارتباط بین شایستگی‌های کارکنان با شایستگی‌های محوری    59
2.5.    عملکرد    59
2.5.1.    عوامل یا متغیرهای موثر بر عملکرد    60
2.6.    عملکرد شغلی    60
2.6.1. ابعاد عملکرد شغلی    63
2.6.1.1. عملکرد وظیفه‌ای    63
2.6.1.2. عملکرد زمینه‌ای(متنی)    63
2.6.1.3. عملکرد انطباقی    64
2.7.    بخش دوم: پیشینه پژوهش    66
2.7.1.    پژوهش‌های داخلی    66
2.7.2.    پژوهش‌های خارجی    69
2.8.    بخش سوم: صنعت بیمه    71
2.9.    نتیجه‌گیری    73
فصل سوم   
3.1. مقدمه    77
3.2.  روش پژوهش    77
3.2.1.  روش پژوهش براساس هدف    78
3.2.2 روش پژوهش بر اساس ماهیت روش    78
3.3. جامعه آماری:    80
3.4.  نمونه آماری:    80
3.5.  روش نمونه‌گیری:    80
3.6.  حجم نمونه:    81
3.7.  روش گردآوری اطلاعات    81
3.7.1. مطالعات کتابخانه‌ای    82
3.7.2. پژوهش‌های میدانی    82
3.8.  تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه:    83
9.3. تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه:    84
3.10.  روش تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها:    85
3.11. مدلسازی معادلات ساختاری:    86
3.11.1.    تحلیل عاملی    88
3.11.2    تحلیل مسیر    89
3.12. مراحل عمومی آزمون فرض آماری:    90
3.13.    نتیجه‌گیری و خلاصه فصل سوم:    91
فصل چهارم   
4.1.    مقدمه    93
4.2.    آمار توصیفی:    94
4.2.1.    جنسیت    94
4.2.2.    سن    95
4.2.3.    تحصیلات    96
4.2.4.    سابقه خدمت:    97
4.2.5.    سمت سازمانی    98
4.3.    آمار استنباطی:    99
4.3.1.    آزمون نرمال بودن متغیرهای پژوهش    99
4.3.2.    ضریب همبستگی بین متغیرهای پژوهش    100
4.3.3. ارزیابی بخش اندازه‌گیری مدل    101
4.3.3.1.    تحلیل عاملی تاییدی شاخص‌های متغیر کیفیت سرمایه انسانی    101
4.3.3.2.    تحلیل عاملی تاییدی شاخص‌های متغیر شایستگی‌محوری کارکنان    103
4.3.3.3.    تحلیل عاملی تاییدی متغیر عملکرد شغلی    106
4.3.4.    معیارهای اعتبارسنجی مدل اندازه‌گیری    108
4.3.5.    مدلسازی معادلات ساختاری    111
4.3.5.1.    رتبه‌بندی شاخص‌های پژوهش    114
4.3.6.    معیارهای اعتبارسنجی مدل ساختاری    115
4.3.7.    آزمون فرضیات:    115
4.3.7.1.    فرضیه اصلی    116
4.3.7.2.    فرضیات فرعی    116
4.3.8.    بررسی تأثیر متغیر‌های جمعیت شناختی بر متغیرهای پژوهش    118
4.3.8.1.    تحلیل تاثیر تحصیلات بر متغیرهای پژوهش    118
4.3.9.    خلاصه فصل چهارم:    119
فصل پنجم   
5.1.    مقدمه    121
5.2.    مروری اجمالی بر فرایند پژوهش    121
5.3.    نتیجه‌گیری    123
5.3.1.    نتایج یافته‌های توصیفی    123
5.3.2.    نتایج یافته‌های استنباطی    124
5.4.    مقایسه مدل مفهومی پژوهش و مدل مبتنی بر یافته‌ها    125
5.5.    تحلیل آزمون آنوا    127
5.6.    محدودیت‌های پژوهش    128
5.7. پیشنهادها    128
5.7.1. پیشنهادهای کاربردی و مبتنی بر یافته‌ها    128
5.7.2. پیشنهادهایی برای مدیران ارشد    130
5.7.3. پیشنهادهای عمومی    131
5.7.4.  پیشنهادهای پژوهشی    132
منابع و مآخذ    I
منابع فارسی:    II
منابع لاتین:    VI
ضمائم    XIV



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: بررسی رابطه سرمایه انسانی و شایستگی‌محوری کارکنان با عملکرد شغلی پایان نامه رابطه سرمایه انسانی با عملکرد شغلی کارکنان پروژه ابعاد سرمایه انسانی کارکنان تحقیق عملکرد شغلی کارکنان پایان نامه بررسی رابطه سرمایه انسانی و شایستگی‌محوری کارکنان تحقیق

مطالب مرتبط

بررسی رابطه سرمایه انسانی و شایستگی‌محوری کارکنان با عملکرد شغلی در شرکت‌های بیمه خصوصی ایران


مطالعات و رساله معماري طراحی موزه آثار باستانی

دانلود پرسشنامه منبع کنترل سلامت

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور ترجمه متون و قواعد عربی سوم دبیرستان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سود و مدیریت سود (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش واقعیت درمانی (فصل 2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی کارکنان (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم افسردگی پس‌ از‌ زایمان (فصل دوم)

تأثير آگهی بازرگاني در عصر دیجیتال براي كالاهاي مختلف

طرح توجیهی و کارافرینی تولید دستگاه ها و تجهیزات کشاورزی

دانلود مقاله بهره گیري از ارزش هاي معماري بافت تاریخی به منظور ظرفیت سازي جهت توسعه ي پایدار