تحقیق بررسی تدوین راهبردهای فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی، مورد مطالعه: سازمان تبلیغات اسلامی

مطلب مورد نظری که هم اکنون مشاهد می کنید با عنوان تحقیق بررسی تدوین راهبردهای فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی، مورد مطالعه: سازمان تبلیغات اسلامی می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
تحقیق بررسی تدوین راهبردهای فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی، مورد مطالعه: سازمان تبلیغات اسلامی

تحقیق-بررسی-تدوین-راهبردهای-فرهنگی-هیئت-های-دینی-و-مذهبی-مورد-مطالعه-سازمان-تبلیغات-اسلامی

دانلود پایان نامه با موضوع بررسی تدوین راهبردهای فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی ،
در قالب Word و 134 صفحه و قابل ویرایش.
رشته: مدیریت اجرایی در گرایش استراتژیک


========================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================


تمامی فایلهای موجود در سایت صرفا برای راهنمایی و کمک به دانشجویان و محققین عزیز می باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهایی کوتاه از متن:

چکیده
 امروزه توجه به نقش و اهمیت برنامه ریزی استراتژیک در دستیابی به اهداف سازمان ها بسیار افزایش یافته و حتی برخی اندیشمندان علم مدیریت از آن به عنوان منبع کسب مزیت رقابتی یاد می کنند. هدف از پژوهش حاضر تدوین راهبردهای فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام است، روش پژوهش پیمایشی از نوع توصیفی تحلیلی است بدین صورت که ابتدا با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه باز، عوامل داخلی(نقاط قوت و ضعف)، و عوامل خارجی( فرصت ها و تهدیدهای)، سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام شناسایی و در ادامه با استفاده از پرسشنامه بسته این عوامل به نظرسنجی گذاشته شده است، جهت تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق آزمون های آماری t تک نمونه ای، تحلیل عاملی تأییدی و روش تجزیه و تحلیل SWOT بکار رفته است که در نهایت 17 استراتژی شامل: شش استراتژی SO، سه استراتژیST، پنج استراتژی WO و سه استراتژی WT  برای سازمان تدوین و پیشنهاد گردید

مقدمه
پیشرفت های پرشتاب در محيط‌هاي سازمانی از مهم‌ترين ويژگي‌هاي عصر معاصر مي‌باشد، لذا مديران با اين چالش روبرو هستند كه چگونه با آنها مواجه شوند تا بیشترین سود و منفعت را ببرند، زيرا سازمان‌هايي كه سبك ثابت مديريتي را انتخاب كرده و تلاش نمي‌كنند تا متناسب با تغييرات محيط پيش روند، موفق نخواهند بود (فروزنده دهکردی،1394). هیئت های دینی و مذهبی که وظیفه حمایت و تبلیغ فرهنگ اسلامی را در بین مردم دارند، نيز از اين قاعده مستثني نبوده و پيچيده بودن و وقوع تغييرات سريع محیطی كارشناسان اين بخش را ناگزير به پيش‌بيني روند تغييرات و تمركز بيشتر بر آينده كرده است. به همین منظور يکي از عوامل کليدي که در سازمان‌هاي هوشمند قرن بيست و يکم بوجود آمده و آنها را از هم متمايز مي سازد، داشتن برنامه بلند مدت استراتژیک است (دیوید،1394).
  برنامه ریزی استراتژيک عبارت است از الگو يا طرحي که هدف ها، سياست ها و زنجيره هاي عملياتي يک سازمان را در قالب يک کل به هم پيوسته با يکديگر ترکيب مي کند (فرد،1393)، در سطوح بالای سازمان شکل می گیرد و نیاز به تخصیص میزان وسیعی از منابع دارد، تمرکز آن بر مقابله سازمان با محیط خارجی و دارای نگرش چند بعدی است (دیوید،1394).
برنامه‌ریزی استراتژیک بخش مهمی از مدیریت استراتژیک است و چارچوبی برای مدیریت استراتژیک محسوب می شود (فرد،1393)، در مکتب موقعیت یابی راهبردی، سازمان ها به پایش محیط بیرونی و محیط درونی خود در قیاس با رقبا با رویکرد تحلیلی می پردازند که این پایش پیش نیاز تدوین راهبردهای سازمان است. برنامه‌ریزی راهبردی رسیدن از وضعیت موجود (مأموریت سازمان)، به وضعیت مطلوب را که به چشم انداز سازمان اشاره دارد، تشریح می‌کند(فروزنده دهکردی،1394). در برنامه ريزي استراتژيک، سازمان تبلیغات اسلامی يک سيستم پويا است که تأثيراتي از بيرون متحمل مي شود و به سهم خود تأثيراتي بر بيرون مي گذارد. بنابراين لازم است برنامه ريزي استراتژيک امري مداوم باشد تا بتواند در برابر اين تأثيرات، مسيرهاي روشن و موفقي را براي خود ترسيم کند. از سوي ديگر، سازمان تبلیغات اسلامی سازماني پيچيده است و ويژه گي هايي دارد که بر فرهنگ جامعه تأثير مي گذارد. بدين ترتيب، تصميم گيري در این سازمان صرفاً براساس شناخت و تشخيص مديران ارشد صورت نمي گيرد(فرد،1393).
 در سال های اخیر، مطالعاتی درباره برنامه‌ریزی راهبردی درباره فرهنگ و مذهب اسلام در کشور انجام گرفته که در آنها سعی بر ارتقاء امور و فعالیت های جاری هیئت های دینی و مذهبی، جذب افراد مستعد و با انگیزه، اصلاح و بازنگری در برنامه‌ها و روش‌هاي آموزشی می باشد، برنامه ریزی راهبردی دورنمای روشنی برای رسیدن به جایگاه برتر هیئت های دینی و مذهبی استان ایلام در امر تبلیغ و ترویج دین را نشان می دهد، اما امروزه شاهد تهاجم فرهنگی از سوی کشورهای غربی و آمریکایی مي باشيم و اين نياز احساس مي شود که از منظري متفاوت تر از آنچه که تا امروز به هیئت های دینی و مذهبی استان ایلام نگريسته مي شده ، ديده شود، لذا در اين پژوهش پس از بررسي محيط درونی و بیرونی این سازمان و تجزيه و تحليل داده هاي بدست آمده، استراتژهاي فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی تدوین شده است.

فهرست مطالب تحقیق بررسی تدوین راهبردهای فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی شامل موراد زیر می باشد:
فصل اول: کلیات تحقیق                         
1-1  مقدمه                             
1-2  بیان مسأله پژوهش                           
1-3  اهمیت و ضرورت انجام تحقيق                        
1-4  بهروه وران پژوهش                          
1-5  اهداف تحقيق                           
1-6  سؤال های تحقیق                          
1- 7  روش تحقیق                          
1-8  تعريف متغيرها                          
1-8-1  تعريف مفهومي متغيرها                        
1-8-2  تعريف عملياتي متغيرها                       
فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق                    
2-1  مقدمه                             
2-2  مفهوم استراتژي                          
2-3  تعاریف استراتژی                          
2-4  اهميت استراتژي                            
2-5  مدل هاي مديريت راهبردي                         
2-5-1  مدل فيليپس                           
2-5-2  مدل برنامه‌ريزي استراتژيك برايسون                   
2-5-3  مدل پورتر                             
2-5-4  مدل BCG                          
2-5-5  مدل SWOT                          
2-6  روش شناسي تدوين راهبرد (چارچوبي جامع براي برنامه‌ريزي راهبردي)          
2-7  اجراي راهبرد                            
2-8   فرآيند برنامه‌ريزي استراتژي                      
2-9  سلسله مراتب استراتژي‌هاي سازماني                      
2-10  انواع استراتژي                           
2-10-1  استراتژي های بنگاه                        
2-10-2  استراتژي های کسب و کار                       
2-10-3  استراتژي های وظيفه‌اي                        
2-10-4  استراتژي های عملياتي                         
2-10-5  استراتژي های ثبات                      
2-10-6  استراتژي های توسعه                        
2-10-7  استراتژي های کاهش                        
2-10-8  استراتژي های ترکيب                        
2-11  زمان طراحي استراتژي                         
2-12  مأموريت (رسالت)، سازمان                      
2-13  دورنما يا چشم‌انداز                         
2-14  ارزش‌ها و اصول حاکم بر سازمان                    
2-15  اهداف سازمان                          
2-16  بررسي عوامل محيط سازمان                        
2-16-1  عوامل خارجي                         
2-16-2  عوامل داخلي                          
2-17  فرهنگ و معنای اصطلاحی آن                      
2-18  ویژگی های فرهنگ                          
2-19  اهمیت و نقش فرهنگ در زندگی انسان و جامعه               
2-20  مدیریت فرهنگی                          
2-21  برنامه‌ريزي راهبردي فرهنگ                     
2-22  راهبردهاي كلان در مديريت فرهنگي                   
2-23  هیئت های دینی و مذهبی                      
2-24  کارکرد اجتماعی هیأت های مذهبی                    
2-25  تاریخچه جلسات و هیئت های مذهبی در ایران                 
2-26  بخش سوم: پیشینه پژوهش                       
2-26-1  پیشینه پژوهش در داخل کشور                    
2-26-2   پيشينه پژوهش در ساير کشورها و سازمان‌ها                  
2-26  چارچوب پژوهش                        
فصل سوم: روش ‌شناسی تحقیق                       
3-1  مقدمه                             
3-2  روش تحقيق                             
3-3  روش‌هاي گردآوري داده‌ها                        
3-3-1  روش کتابخانه‌اي                           
3-3-2  روش پيمايشي                          
3-4  جامعه و نمونه آماري                        
3-5  پرسشنامه                           
3-5- 1  پایایی پرسشنامه                          
3-5-2  روايي                            
3-6  روش تجزيه وتحليل داده‌ها و الگوي تحليل                 
3-6-1  تجزيه و تحليل داده‌ها                        
3-7  آزمون‌های مورد استفاده                         
3-8   نرم افزارهای مورد استفاده                        
فصل چهارم: تجزيه وتحليل یافته ها                     
4-1  مقدمه                             
4-2  آمار توصیفی                          
4-2-1  مطالعه توصيفي نمونه آماري با توجه به متغير سن               
4-2-2  مطالعه توصيفي نمونه آماري با توجه به متغير جنسي           
4-2-3  مطالعه توصيفي نمونه آماري با توجه به متغيرسابقه عضو          
4-3  جمع بندی داده های حاصل از پرسشنامه بسته                
4-3-1  تجزیه و تحلیل آزمون مقایسه میانگین هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام                            
4-3-2  اولویت بندی نقاط با استفاده از آزمون مقایسه میانگین            
4-4  تجزیه و تحلیل SWOT                       
4-4-1  بیانیه مأموریت فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلام      
4-4-2  چشم انداز فرهنگی هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی        
4-4-3  ماتریس عوامل داخلی هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی       
4-4-4  ماتریس عوامل بیرونی هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلا       
4-5  استراتژی های هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی           
4-6  ماتريس برنامه ريزي استراتژيك كمي(QSPM)، هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلام  
4-7  آمار استنباطی                  
4-7-1  فرصت‌هاي هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی           
4-7-2  آزمون نرمال بودن (كولموگروف اسميرنوف)، براي متغیر فرص        
4-7-3  تجزيه و تحليل معنی داری فرصت‌ها                 
4-7-4  رتبه بندی فرصت‌هاي هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلام        
4-8   تهدید‌هاي هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی          
4-8-1  آزمون نرمال بودن (كولموگروف اسميرنوف) براي متغیر تهدیده          
4-8-2  تجزيه و تحليل معنی داری تهدیدها                 
4-8-3  رتبه بندی تهدید‌هاي هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلام       
4-9  قوت‌هاي هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی            
4-9-1  آزمون نرمال بودن (كولموگروف اسميرنوف) براي متغیر قوت‌ها         
4-9-2  تجزيه و تحليل معنی داری قوت‌ها                  
4-9-3  رتبه بندی قوت‌هاي هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلام       
4-10  ضعف‌هاي هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی          
4-10-1  آزمون نرمال بودن (كولموگروف اسميرنوف) براي نقاط ضعف‌       
4-10-2  تجزيه و تحليل معنی داری ضعف ها                
4-10-3  رتبه بندی ضعف‌هاي هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی      
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری                     
5-1  خلاصه تحقیق                        
5-2  سؤال های تحقیق                         
5- 3  یافته های تحقیق                        
5- 3-1  تجزیه و تحلیل سوات هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی استان ايلام
5- 3-2  نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل های آماری هیئت های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی استان ايلام  
5-4  محدودیت های تحقیق                     
5-5  پیشنهادهای تحقیقاتیبه سایرپژوهشگران                
منابع                               
پیوست ها