مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی

مطلب مورد نظری که هم اکنون مشاهد می کنید با عنوان مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی

مبانی-نظری-طرحواره-های-ناسازگار-اولیه-و-اختلال-های-تنظیم-هیجانیدانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی(فصل دوم) در 31 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

طرحواره های ناسازگار اوليه (SME)
طرحواره‌هاي ناكارآمد اوليه عميق ترين سطح شناخت هستند و اصول ثابت و دراز مدتي هستند كه در دوران كودكي به وجود مي‌آيند، در زندگي بزرگسالي تداوم مي‌يابند و با ناكارآمدي زياد مشخص مي‌شوند. اين طرحواره‌هاي الگويي براي پردازش تجارب بعدي محسوب مي‌شوند. ابعاد طرحواره‌هاي ناكارآمد اوليه عبارتند از: الف- بريدگي و طرد ب- خودگرداني مختل ج- محدوديتهاي غيرمنطقي د- ديگر جهت ‌مندي و- بازداري و نگراني مفرط (یانگ و همکاران، 2003، ترجمه ی حمید پور و اندوز، 1392).
طرحواره بريدگي و طرد
     طرحواره هاي بريدگي يعني نيازهاي شخص براي امنيت، ثبات، محبت، همدلي، بيان احساسات، پذيرش و احترام در دوره کودکي ارضاء نشده است. در خانواده هايي ايجاد مي شود که بريده، سرد، منزوي، تکانشي، انتقادگر، غير قابل پيش بيني، بد رفتار و رها کننده هستند. طرحواره هاي بريدگي و طرد عبارتند ازشدگي/ بي ثباتي، بي اعتمادي/ بد رفتاري، محروميت هيجاني، نقص/ شرم، انزواي اجتماعي/ بيگانگي (همان منبع).
 طرحواره خودگرداني مختل
      طرحواره هاي خودگرداني مختل يعني احساس اينکه فرد نمي تواند در جهان به طور مستقل و بدون حمايت ديگران عمل کند. اين افراد يک هويت مستقل از خود ندارند و هنگام مواجهه با يک مشکل جزئي احساس شکست مي کنند. طرحواره هاي خودگرداني مختل عبارتند از: وابستگي/ بي کفايتي، آسيب پذيري نسبت به ضرر، خود تحول نيافته/ خود گرفتار، شکست (یانگ و همکاران، 2003، ترجمه ی حمید پور و اندوز، 1392).
 طرحواره محدوديتهاي غيرمنطقي
     محدوديتهاي غيرمنطقي يعني نقص در محدوديتهاي دروني مانند مسؤوليت پذيري نسبت به خود و ديگران، اين طرحواره منجر به عدم رعايت حقوق ديگران مي شود. اين کودکان با سهل انگاري، فقدان جهت دهي وخود کنترلي درست ازسوي والدين مواجهه اند و با آنها به گونه اي رفتار مي شود که گويي از ديگران برترند. طرحواره هاي محدوديتهاي غيرمنطقي عبارتند از: استحقاق/ بزرگمنشي، خود کنترلي پايين/ خود انضباطي پايين (همان منبع).

اختلال تنظیم هیجانی
سطح پایین تنظیم هیجانی ناشی از ناتوانی در مقابله مؤثر با هیجانها و مدیریت آنها است، ناتوانی در مدیریت هیجانها باعث می شود که فرد در موقعیتهای استرس زا از راهبردهای مقابله ای نامناسب استفاده کند. افرادی که تنظیم هیجانی پایینی دارند، در پیش بینی خواسته های دیگران توانایی کمتری دارند. آنها فشارهای محیط را درک نمی کنند و هیجانهای خود را به خوبی مهار نمی کنند و در نتیجه در مقابل وقایع مقاومت کمتری نشان می دهند. بررسیها نشان داده اند که چنانچه نوجوان به راهبردهای مقابله ای کارآمد مجهز نباشد و توانایی کمی برای درک هیجانهای خود و دیگران داشته باشد، در برخورد با فشارها و بحران های دوران نوجوانی توان کمتری خواهد داشت و مشکلات رفتاری بیشتری را به صورت پرخاشگری، افسردگی و اضطراب نشان خواهد داد (ترینداد و جانسون، 2000).

پیشینه پژوهش
در تحقیقی که (کاظمی، مطهری، و قربانی، 1390) با عنوان ارتباط بین طرحواره های ناسازگار اولیه و حالات فراشناختی بر روی 100 دانش آموز مقطع راهنمایی و دبیرستان شهر اصفهان انجام دادند، نتایج حاصل از داده ها نشان داد که ضریب همبستگی بینش نگر رابطه منفی و معنی دار بین نمره کل متغیرهای طرحواره ها و حالات فراشناختی می باشد.
در پژوهشی که پیچا کلایی و همکاران (1391) با عنوان بررسی علل تداوم نشا نگان بالینی شکست عاطفی دانشجویان با تأکید بر سبک های دلبستگی و طرحواره های ناسازگار اولیه بر روی 80 دانشجوی دانشگاه شهر تبریز انجام دادند. نتایج حاصل این بود که افراد ایمن، دوری گزین و دوسو گرا، راهبردهای کاملاً متفاوتی برای تنظیم هیجان ها و پردازش اطلاعات هیجانی به کار می برند. آنهایی که سبک دلبستگی ایمن داشتند از آن دسته راهبرد های تنظیم هیجانی استفاده می کنند، که استرس را به حداقل رسانده و هیجان-های مثبت را بر می انگیزند. سبک های دلبستگی ناایمن، دوری گزین و دوسوگرا از آن دسته راهبردهای تنظیم هیجانی سود می جویند که بر هیجانهای منفی تأکید دارند یا تجربه های هیجانی را سرکوب می کنند.


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی

مطالب مرتبط

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش استرس، علائم و نشانه هاي آن (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سندرم افسردگی و استرس (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ازدواج و ملاک های آن (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ازدواج و طلاق،علل و عوامل های آن (فصل دوم)

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تعاریف ارزشيابي آموزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای بازاریابی،رضایت مشتری و اعتماد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطرابی کودکان و درمان و مشاوره گروهی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدايي (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش افسردگی و نارضایتی شغلی (افسردگی شغلی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و اختلال وسواس – بي اختياري (فصل دوم)


مبانی نظری پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد عدالت، عدالت سازمانی و عدالت اجتماعی (فصل دوم)

مطالعات و رساله معماری طراحی مجتمع سینمایی جوانان و نوجوانان

چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش مفهوم کیفیت زندگی

مبانی نظری و ادبیات تحقیق بهره وری سازمانی (فصل دوم)

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی خانه سینما و تئاتر

باید و نبایدهای اختلال خلقی

رساله معماری طراحی هایپر مارکت

ادبیات نظری و سوابق تحقیق بازیاریابی و تبليغات دهان به دهان (فصل دوم)

دانلود پایان نامه معماري طراحی ساختمان پزشکان

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید و بسته بندی نان لواش